کد خبر 1649435
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
اسد

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار وزیر خارجه ایران گفت «پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، پاسخی محکم بود و درسی به این رژیم داد که محور مقاومت قادر به تحمیل بازدارندگی به دشمن است».

به گزارش مشرق، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری ایران و هیأت همراه روز شنبه با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسد در این دیدار بر اهمیت رابطه راهبردی بین سوریه و ایران تأکید کرد و این رابطه را برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات منطقه‌ای حیاتی دانست؛ «به‌ویژه در برابر ادامه اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی و ارتکاب جنایات روزانه علیه غیرنظامیان در لبنان، فلسطین و سوریه».

بشار اسد تأکید کرد: مقاومت در برابر هرگونه اشغال، تجاوز و کشتار جمعی یک حق مشروع است و مقاومت با توجه به استقبال مردم از آن و اعتقاد به آن قدرتمند است.

اسد همچنین افزود: پاسخ ایران به تجاوزات و حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و حاکمیت کشورهایشان، پاسخی محکم بود و درسی به این رژیم داد که محور مقاومت قادر به تحمیل بازدارندگی به دشمن است و می‌تواند نقشه‌هایش را خنثی کند و به لطف اراده و همبستگی حامیانش قوی و استوار باقی خواهد ماند.

او همچنین تاکید کرد: تنها راه حل موجود برای اسرائیل توقف کشتار و ریختن خون مردم بیگناه و بازگرداندن حقوق مشروع به صاحبان آن‌هاست.

طبق بیانیه ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد و عراقچی همچنین راه‌های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و اهمیت حمایت و کمک به برادران لبنانی با توجه به آوارگی گسترده ناشی از تجاوزات را مورد بررسی قرار دادند.

عراقچی نیز در این دیدار با تاکید بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین برای ایستادگی در برابر ماشین تخریب و کشتار اسرائیل، بر لزوم هماهنگی با همه کشورهای حامی برای توقف این تجاوز تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس